Tuesday 26 July 2011

kisah hari ini.

hari ni jalan2 pusing penang kejap. then pegi mkn kat restoran nelayan kat jelutong. ramai giler manusia yg kelaparan including aku la. smlm x lunch, hari ni x breakfast pulak.agak2 sok x dinner kot...byk la laut yg berasakan mknn laut kat restoran tu. maka,aku pn tatau ape nk mkn sbb i am not so into seafoods.bkn sbb allergy tp sbb aku x berani nk try.kalau takat ikan (not all kind of fish yg aku mkn), ketam, udang aku mkn la.tp mai part2 seafood yg ade shell ni aku kureng cket. sebabnye, aku GELI. sorry to say but i just cannot go lah dgn kerang, siput, lala and so whatever yg mcm kerang2 lembik2 lendir2 geli2 itu. 'rugi la hidup ni xmkn benda ni'. ok aku dh boring ngan ayat sebegitu and ayat-ayat yg sama mksd dgn ayat itu. what can i do? tekak xleh nk telan. cuba kalau benda yg kau x mkn then aku suruh kau telan jgk. mau ke? oh please laaaahhhh... kira bagos la aku x mkn benda2 yg kau suka sbb boleh la kau mkn telan bahagian aku. x ke bagos tu? rezeki lebih? hahaha. so aku just amek telur dadar and ikan jacket (blajar nama ikan ni mse kat matrik. kalau kat umah mama ckp ikan ni nme dia ikan cencaru.alaaa, yg sumbat sambal kat perut dia tu..sedap.ada certain area kat bdn dia tu yg warna hitam2 cket tu.part tu jgn buang.aku blaja pasal ikan dlu mse Food Commodity, lecturer aku ckp part tu ade khasiat.aku x igt ape khasiat nye.laen kali jgn dengar je ape lecturer ckp, at least jot down note cket2..huhuuu)

eh, actually aku nk cite pasal pakcik driver lori or treler minyak shell. mcm mne plak terrrrcite sal lunch.haih. =.='

okeh. tdi bos bwk keluar.then dia pegi isi minyak,aku dok lam keta je la.dok perhati pakcik yg bwk lori tank minyak shell tu *dh isi minyak kat stesen minyak shell, mst la lori tank shell*. pakcik tu dok reverse nk masok parking dia punye lori tank.kalau x silap ade 8 tayar kot. ntah la,aku x perhati tayar cz dok khusyuk tgk cene pakcik ni nk parking itu lori tank yg manyak besau punye. depan cket, gostan cket, senget2 cket...done. baek punye dia park lari yg besau tu. aku ni nk parking keta yg lebih kurang besau kepala lori tu je pn seksa.last2 aku keluar, kasi kimi park cantek-cantek. camne ni nk amek lesen kapal terbang? kang aku xleh nk parking kapal terbang tu baek-baek lawa-lawa..eh, xpayah nk mimpi nk amek lesen kapal terbang. lesen moto pn xbleh amek lagi. dok diam-diam bawak keta sudaa..haa,cite sal parking-parking ni, lagi best hari tu aku parking giler dekat ngan kete sebelah.pastu en.supir kaklong take over, reverse2 cket pusing2 parking bontot. cehss...aku mmg fail bab parking ni. tambah-tambah kalau nk aku parking bontot. mau terrcium bontot kete sebelah x ke naya. so better aku parking kepala drpd nk susah2 parking bontot. huuu~

x kisah la mcm mne aku drive skang ni..lama-lama nanti cekap la.and hello, aku drive manual okeh. kira ok la aku x berapa nk cekap baru bawak setaun lebih. nanti dh xpayah tempek2 P baru cekap cket kot..tp jalan mmg aku fail. susah betol nk ingat jalan. laen la kalau jalan yg aku dh biasa lalu. kalau yg jarang2 nk lalu tu yg x bape nk igt. sebab tu la nk ke jusco perda tp terlajak ke juru..lalala~ :P

ps: pengalaman akan mematangkan diri. x perlu tergesa-gesa untuk matang kerana waktu itu akan tiba jua..insyaAllah~

2 comments: