Monday 8 August 2011

puasa hari ke-8

Innalillahiwainnailaihirojiun....
"sesungguhnya, daripada Allah kita datang, kepada Allah jua kita kembali..."
al-Fatihah untuk seorang hamba Allah telah kembali ke rahmatullah..
walaupun beliau bukan saudara terdekat aku, tp saudara seagama dgn aku.
beliau ialah mak kepada akak ofis aku..merangkap kak ipar bos.
maka, sebab tu la hari ni aku cuti.
kejap lagi pas anta adik pegi skolah, aku n mama nk terus pegi umah akak tu.

disebabkan hari ni cuti, byk plan hari ni. mcm sabtu dgn ahad x cuti pulak. padahal sabtu ahad dok bergolek berguling  tdo je...kunun qado tdo la hari2 bgn awl pegi keje...lalala~ tp, ade sbb nape aku bergolek berguling je...yelaa, weekend kan office kerajaan cuti, so cene aku nk settle kan segala yg x settle ag..contohnye: kne buat ic baru, kne buat passport, kne......eh, 2 tu je. so kalau weekdays cuti, seperti hari ni, boleh la pegi buat ic baru. mmg dh lama patutnye aku renew ic tu..orang laen umo 18 dh ade muka baru kat ic. aku nye ic kalau kasi tunjuk kat orang, mmg kne bahan habes la..and aku dh ade 2 orang yg terkini dok bahan aku pasal ic aku ni. and asenye both of them read  my blog.. *ceh,perasan orang bce blog budak tembam ni* once aku tunjuk je ic tu, mmg siap la dgr satu letusan gelak yg amat kuat.sangat kuat okeh..sengal sungguh kamu kamu nih..maka, akan ku tukar ic yg sejak umo 12 bersama aku itu...selamat tinggal ic pertama....hahahaha.

btw, ade orang tu mcm cabar buat entry pasal ic saje..
curik dari blog beliau...hahaha
maka, cabaran ini akan disahut! wait for it kaklong! ngeh3~ *tapiiiiii...maluuuuu*

then, ikut mama pegi skolah rendah dulu. nk jemput cikgu mai kenduri kawen. tp bukan kenduri aku...lambat ag kot baru turn aku...skang akak punye turn baru sampai...huhuu. mama ajak teman sbb akak skolah hari ni. dh lama x pegi melawat skolah rendah..last pegi masa pegi ngan few classmates skolah rendah dulu. and well, mesti la aku laen giler dr zaman skolah dulu...haha. dulu kan zaman kegemilangan pipi ini....paham2 la yek...

selamat berpuasa!

ps: 2 org yg gelak tu x termasok kaklong ye..sbb kamu dh lama dh tgk...huuu~

2 comments:

  1. xtahannnn! siap printscreen lagik! kemaen semangat budak neh :p hikhik

    ReplyDelete
  2. hehehe...mesti la! dh pegi wat ic baru...nti lepas raya insyaAllah dapat...hehehe

    ReplyDelete