Saturday 9 July 2011

xde motip.

9th July 2011
isu paling hangat hari ini: BERSIH 2.0
kecoh dh kat paper,kat berita2 and bukan berita di tb,di blog2 para blogger tegar dan x tegar,and paling hangat kat FB and maybe twitter.not so sure cz aku sgt mls nk bukak twitter.
agak2 vlogger2 ngan blogger2 yg femes2 tu nk wat video or membelog pasal isu bersih ni x?nk jgk tgk ape kata matluthfi ngan zack zukhairi pasal isu ni..maybe from their point of view berbeza dr ape yg aku fikir..well,maybe they know better from me. cz aku x tau sgt pasal bersih ni.just tau ape yg depa nk je..but aku bukan nk mengulas pasal bersih2 ni cz aku pn bukan nye join pegi bersorak berarak bagai.sedangkan pilihanraya pn aku x pegi mengundi,ni pulak nk pegi join perhimpunan ni. eh2,bukannye aku x nk mengundi tp x layak lagi. nanti dh cukup umo,aku pegi la daftar sebagai pengundi. xpyh tunggu ade brader2 dok depan marrybrown kat bukit gambir tu tny 'dah daftar dh ke dik?" malu aku nk jawab "x cukup umo lagi" dan berlalu ke Gee Tomyam.lalala~
as Malaysian, of course la nanti aku akan mengundi.walaupn aku x minat sgt pasal politik,tp aku still tau tanggungjawab aku as Malaysian and as a Muslim.ape aku nk jawab nti kat akhirat kalau aku x pegi tunaikan tanggungjawab aku untuk mengundi or ape aku nk jawab kalau aku buat undi rosak? xleh kan buat undi rosak? even pilihanraya kat kmpp ngan usm pn aku mengundi dgn berhemah,xde nk rosak2..x baek tau. lu kne bertanggungjawab der..cene mau aman kalau xde rasa tanggungjawab dlm diri ni?

ok dah.akak dh mintak blek bband dia.as orang yg menumpang,harus akur je..huu~

No comments:

Post a Comment